Haluaisin kuvata:
tilanteita, making of -kuvia, tarinoita, reportaasinomaisia sarjoja, arkea, sukulaisiani.
Tulen täysin varmasti kuvaamaan:
Veljenlapsiani, bändejä, luontoa, kaupunkia, koiria, juhlia.
Ja haluasiin lisäksiä kehittyä kuvaustekniikassa, koska koen olevani vielä harrastelija. Tosin ihan ammatiksi valokuvaus ei koskaan etene, mutta olisi se hyödyllinen taito muiden ohessa :)
Kattoo ny mitä jaksaa. Nalleja studiotyyliin varmaan ainakin ja meidän hamsteria. Kaveri on tuhannen kuvauksellinen tapaus. Oon jo väsännyt siitä sarjista, josta hamsteriporukka tykkää. Jos jonku hevosen sitten sais kans linssin eteen, ees yhen varsan. Ja ja... jos lähetään Eurooppaa katteleen kesällä ni siellä sitten kaikkea maan ja taivaan välillä.
Nyt kun tuli vihdoin ostettua järkkäri, niin pyrin muuttamaan kuvausta hieman enemmän tarkoitusperäiseksi. Vaikka kyllä varmasti vielä maisemia yms. tulee vielä kuvattua niitäkin.
Päätarkoitus kai olisi, ettei kuvat enää jäisi ainostaan omalle kovalevylle homehtumaan. ;D
Tuo on muuten hyvä ajatus, liian usein kuvat jäävät tosiaan sinne kovalevyille ja muistikorteille, vaikka ne pitäisi printata isoina seinälle tai tehdä kirjaksi tms.
Minulla on suuri halu kuvata vaimoani.Aion tänä vuonna taas kuvata häntä enemmän.
Nyt on kuvaamiset ollu lähinnä työpainotteisia.
Omat lapset on tietenkin aina linssissä.
Tervehdys kaikki kuvaajat. On tosiaan mielenkiintoinen kysymys mitä kuvaat v.2009. Eli siis mikä oikeasti kiinnostaa ja miksi? Olen ajatellut tänä vuonna kuvat omaa elämänympäristöäni: työtäni, vapaa-aikaani, keittiöremonttiani jne mutta- ketä se jatkossa kiinnostaa eli miksi kuvaan. Tämä on tuhannen taalan kysymys. Oikeastaan laajentaiisin Juhan kysymystä mitä ja miksi kuvaat v. 2009
Lähinnä opettelen käyttämään tällä hetkellä kamerani ominaisuuksia, joten kuvaan miltei mitä vaan vastaan tulee (no, yleensä perheenjäseniä tottakai =) ), ja mielikuvituksen mukaan käsittelen kuvia eri ohjelmia käyttäen...Picasa, Photoscape, Gimp ovat tuttuja, ja etsin aikataulun mukaan uusia mielenkiintoisia kuvankäsittelyohjelmia netin kautta.
Olen ihan aloittelija valokuvauksen saralla. Mieluisin aihepiiri minulle ovat ihmiset ylipäätään,lähinnä kuitenkin lapset. Kuvankäsittelyohjelmia haluaisin oppia käyttämään paremmin.Mamman pieniä pirpanoita tulee kuvattua paljon.
Olen kuvannut arkisia tilanteita enimmäkseen kännykkäkameralla ja viikottain digipokkarilla. Yleensä tyttären kuvaamisella ( -> kuvat suoraan kuvablogiin isovanhemmille) on "mitä meille kuuluu tänään" -tyyppinen dokumentoiva funktio, ihan valokuvina onnistuneet otokset ovat satunnainen ilo.